4 månader...

Nu undrar nu kanske vad jag tänker på, jo från vattenläcka / vattenskada till återställande av huset. Ofta undrar man vad olika saker har för mening, varför blev denna vattenskada, var det ett straff på något sätt? Så tänkte man förståss i början när man kände sig ledsen och besviken att detta skulle hända precis för jul och allt. Men efter timmar och dagar kändes det positivt på något sätt, en spark i rätt riktning, kanske du undrar vad jag menar med det...

Jo, sedan jag flyttade hit har vi pratat om att kanske ändra på nåt och börja renovera lite, men det var bara löst prat och med ens med vattenskadan blev det ett faktum... Nu måste vi ta tag i detta, och så fick vi hjälp, även om det var med avfuktningsaggregat och byggfläktar, byggarbetare, mattläggare, målare och rörmokare som var här lite nu och då under denna period. För att inte tala om all smuts och damm som fanns överallt och finns än... oavsett hur många gånger man dammtorkat och städat.

Men vad gör det, vi har fått superfint i ett rum, i köket och på toaletten på övervåningen. Nya tak i hallen och tvättstugan, samt nymålat tak i vardagsrummet. Lite fick vi göra själva som inte ingick i vattenskadan men vi och med god hjälp av svägerskans sambo var det enkelt fixat. Nu är det bara resten kvar och än finns känslan där att fortsätta, men, men när blir det...kanske till hösten, nu finns så mycket annat att göra. Planerar även att måla husets utsida till sommaren - något som verkligen behövs, den röda färgen är avskavd på två sidor och det som är målat vitt har flagnat.

Härligt när nåt händer och blir till något positivt. Försöker tänka positivt på det mesta, men sen finns det saker som man inte kan se något positivt i hur mycket man än försöker.
Varför är det så??

Varma positiva vårkramar till er.

Kommentarer
Postat av: Mariah

jag saknar dig mami! du är bäst! du, jag är ledig 3 första veckorna i augusti, har inte bestämt mig hur jag ska göra om jag ska vara kvar här eller vad som sker, men ni kanske ska lägga att måla huset då så kan jag komma och hjälpa dig <3

älskar dig så mycket!

2010-04-17 @ 12:07:07
URL: http://prithie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0