Du är för alltid en del utav mig....

Hörde en låt på radion häromdagen, där texten i början av refrängen etsade sig fast (inte resten av låten) och som jag har gått och tänkt på då och då sedan dess. 

Tänk vad olika saker påminner om olika människor som funnnits eller finns i ens närhet, de kan vara just sånger/artister, platser, tidningar, händelser och maträtter mm mm....

Maträtter har speciellt varit i mina tankar när det gäller de här tankarna, äter alltid med god aptit, men ibland kantas glädjen över att kunna äta vad man vill med lite dysterhet och sorg i hjärtat, just därför att maträtter påminner om personer som man inte träffat på länge eller som kanske redan har lämnat det här jordiska.  

Veckan som gått har därför gett mig blandande känslor när jag ätit middag,
T.ex. Rotmos & fläsklägg, Köttfärsbiff med potatis & blomkålsstuvning, Fläskkotletter, potatis, kokta grönsaker & brunsås, Saltsill & potatis, Pyttipanna.

Undrar vad jag ska laga för mat idag, ska det bli nåt som påminner om någon eller ska jag laga nåt nytt recept och få nya tankar i nytt sällskap runt matbordet.

Du kanske undrar hur överskriften från låtrefrängen kan ge dessa tankar, men; Varje dag och varje sak jag gör eller upplever tillsammans med någon blir just det som överskriften säger; Du är för alltid en del utav mig.

För; Allt man har upplevt eller upplever just nu formar en till det man är. 

Sköt om er / kramar


Kommentarer
Postat av: Mariah

du är föralltid en del utav mig, och jag är en del utav dig. älskar dig <3

2010-02-11 @ 10:10:13
URL: http://prithie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0