Hit o dit

Tänk vad tiden går, snart fyller jag år, 50 - mitt livet. Men underligt att innuti känns man fortfarande väldigt ung, men man blir dystert påmind varje gång man ser sig i spegeln, att så är det inte..., och kroppen känns ibland ännu äldre än man är, men jag strävar vidare.

Många av mina vänner både yngre och äldre har svårt att förstå mig när jag säger att jag gärna kan tänka mig att bli 100 år, varför inte? Med tanke på att jag snart blir 50 känns med ens inte så tungt, halva livet kvar att leva. Härligt.

Livet är ju inte en dans på rosor, många tunga dagar men de lägger man på hyllan på nåt sätt och kommer ihåg de ljusa stunderna som trots allt har varit fler än de dystra.

Men på tal om att fylla år, inte lätt det heller, hoppa över eller fira. Varför hoppa över?
Många gör det för enkelhetens skull, men tänk vad roligt det är att planera vad man ska bjuda på osv. och tänk vad många minnen det blir att se tillbaka på. Just nu är allt i planeringstadiet, uppskrivet på ett osynligt blad inne i huvudet, men vi får väl se hur det blir, de tankarna och känslan hur det var får ni veta sedan.

Ha en trevlig dag.

Massor av kramar från mej, en kvinna mitt i livet.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Grattis på födelsedagen!

2010-02-23 @ 22:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0