Inte lätt...

Tänk vad olika titlar man kunde lägga sig till med eller kallas om det låter enklare, dotter-mamma-fostermamma-mormor-svärmor-xfru-sambo-vän-sjuksköterska-skolsyster-arbetskamrat-lägerköksa m.m. m.m. Allt det här i samma person + mycket till, sköta hem, bidra med goda råd till den som frågar etc etc.

Vet egentligen inte vilken av dessa titlar som är enklast att leva upp till eller vara, så jag har konstaterat att enklast är att fortsätta vara den jag är och fortsätta vara mej själv med mina fel och brister. Även om det känns svårt ibland att acceptera hur man är, men livet har ju gjort mej och dej till vilka vi är, så fortsätt kämpa på.

För fel och brister som jag eller andra upptäckt är inte lätt att fila bort, vissa har man lärt sej acceptera, andra saker vet man att man får leva med och det lilla som är kvar får man försöka fila bort eller lära sig acceptera med tiden. Jag har snart hållit på med detta i 50 år och lär väl få hålla på lika länge till...om jag lever och får ha hälsan.

Älska mej för den jag är - eller låt bli.

Kramar i massor.

Kommentarer
Postat av: Mariah

jag älskar dig för den du är! du är det bästa mamman som jag någonsin kunnat drömma om! jag vill inte ha någon annan <3

2010-02-18 @ 12:44:19
URL: http://prithie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0