Tankar en februarilördag

Snö, snö, snö överallt. Idag lyste solen underbart och snön gnistrade, bara ett par minusgrader, takdropp och långa glimmande istappar hängde från taket. Kan det bli så mycket vackrare, men ändå finns längtan där, längtan efter sommar och värme, blir vi riktigt nöjda någongång? Tänk så mycket man tänker, hela tiden och ändå säger man att man är tom i huvudet,
hur kan det stämma?

Men kom därför ihåg, tänk först och tala se´n, något jag burit med mej genom livet och försökt leva upp till, även om det inte blivit så alla gånger.

Förlåt alla ni som jag sårat genom sånt jag sagt eller gjort.

Älskar er alla / varma vinterkramar


Kommentarer
Postat av: Mariah

vad poetisk du är mamma, jag gillart'!

2010-02-08 @ 22:17:31
URL: http://prithie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0