Tillbakablick

Dagarna försvinner så fort iväg, fortare och fortare ju äldre man blir,
en helvecka har gått sedan min födelsedagsbjudning, blir lite som ett barn
 ----
Tänk att alla dessa människor kom just för min skull :), vilken glädje.

Många olika människor från olika sammanhang och som jag har olika relation med,
vilka härliga personer, alla på sitt sätt, alla liksom blommor i en stor underbar bukett.
Någon klarare i färgen, någon blekare, någon mera fyllig, någon tunnare,
någon lysande, någon mjukare och någon stelare,
MEN
ändå tillsammans en underbar fin bukett där det fanns plats för alla,
för att få en helhet och för att den skulle bli speciellt komponerad för mig,
för att lysa upp min dag.

Självklart fanns det personer jag saknade - som hade gjort blombuketten ännu mera underbar. Men jag hoppas och tror att alla dessa fanns med mig i tanken och på så sätt fick buketten att skimra så vackert. Och tårar som fanns i mina ögon pga av dessa saknade människor fick bli glimrande daggdroppar på blombladen.

Utan er alla som gladde min dag hade det blivit en tyst tom lokal,
massor av mat och kakor kvar,
allt förarbete förgäves, SÅ tack alla för att ni kom just för min skull.

Älskar er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0